فرمانده هنگ مرزی مریوان خبر داد:
توقیف ۳خودرو کانتینر حامل سوخت قاچاق در مرزباشماق
فرمانده هنگ مرزی مریوان گفت: مرزبانان این هنگ، سه دستگاه خودروی کانتینر حامل بیش از ۴۷ هزار لیتر سوخت قاچاق را پیش از خروج از کشور در پایانه مرزی باشماق توقیف کردند.
علی دریکوند فرمانده هنگ مرزی مریوان در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «کردامروز»، گفت: در راستای تشدید کنترلهای مرزی و مقابله با قاچاق سرمایههای ملی، مرزبانان پایانه مرزی باشماق طی اقدامات دقیق اطلاعاتی و عملیاتی، سه دستگاه خودروی کانتینر حامل سوخت قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بررسی و بازرسی از این خودروها، بیش از ۴۷ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کردند که بهصورت غیرقانونی و با هدف خروج از کشور بارگیری شده بود.
فرمانده هنگ مرزی مریوان با اشاره به دستگیری سه نفر متهم در این عملیات تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را از مرز خارج کرده و به دلالان سوخت در کشور عراق منتقل کنند، اما با اقدام سریع و هوشیارانه مرزبانان، این اقدام ناکام ماند.
دریکوند ادامه داد: مرزبانان با رصد مستمر تحرکات مشکوک و انجام اقدامات میدانی، اجازه ندادند این محموله ارزشمند از کشور خارج شود و در نتیجه ضمن توقیف خودروها، سه متهم نیز در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه مقابله با قاچاق سوخت و صیانت از سرمایههای ملی از اولویتهای مرزبانی است، اظهار کرد: اینگونه اقدامات علاوه بر جلوگیری از خروج غیرقانونی منابع کشور، نقش مهمی در تأمین امنیت اقتصادی و تقویت نظم در مبادی مرزی دارد.
فرمانده هنگ مرزی مریوان همچنین ارزش ریالی محموله کشفشده را بنا بر برآورد کارشناسان، بیش از ۱۴ میلیارد ریال اعلام کرد.
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!